reklama

Čo hovoria ľudia na ulici...

Kampaň vrcholí a dnes sú všetci v uliciach (poniektorí v kultúrnych domoch), každý chce jednoducho nájsť svojho voliča. Niekto využíva čestný spôsob, iní vyťahujú ťažšie zbrane. V spoločnosti to dnes vrie a takáto situácia sa ťažko k niečomu prirovnáva. Ideály sú fuč. Nastupuje zväčša sklamanie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (17)

Aj ja hľadám svojho voliča... tak ako som to napísala aj na svojom bilboarde, myslím, že jasne a zrozumiteľne. Lebo písať tam opozerané heslá, alebo snažiť sa vtesnať celý svoj program na túto plochu sa mi naozaj nepozdávalo. Tak som jednoducho napísala to, čo vlastne všetci tými svojimi heslami sledujú a teda hľadajú svojho voliča. Samozrejme boli aj takí, ktorí to považovali za znevažovanie, alebo moju hlúposť a nekompetentnosť. Dovolila som si to len preto, lebo viem, že mám témy a ponúkam aj riešenia.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zo stretávania sa s občanmi viem, že nie je nič lepšie ako osobný kontakt. A preto medzi nich chodím s letákmi sama. Mnohí sú prekvapení, keď ich zastavím na ulici alebo v obchodnom centre, že som to naozaj ja a nie zaplatená hosteska. Asi Vás neprekvapí, že ma približne 50 % ľudí (a potvrdzujú to aj prieskumy) len pri slove voľby obíde na 5 metrov - nemajú záujem. Sú to chronickí nevoliči, alebo úplne znechutení spoluobčania, ktorí majú celého toho humbuku dosť. Potom sú takí, ktorí majú iný politický názor, to ale neznamená, že sa s nimi nedá viesť plodná diskusia, ďalšia skupina sú nerozhodnutí - tých je z blížiacimi sa voľbami čoraz menej a na záver tí, ktorí sa radi zastavia, porozprávajú, posťažujú, poprajú sebe aj nám dobrý výsledok...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Často majú ľudia veľmi skreslené informácie, doba je rýchla, denne zachytávame kvantum informácii, spracovávame ich a filtrujeme... To je prirodzené a hlavne, keď vezmeme do úvahy, že média vo vidine bombastickej upútavky veľa vecí nafúknu a o objektivite sa tu vôbec hovoriť nedá, lebo takmer každé médium je niečim ovplyvnené a tým sa stáva neobjektívnym.

Jeden fakt je ale neodškriepiteľný. Ľudia majú pocit, že politici sa o nich zaujímajú len pred voľbami, že po voľbách v postate nemajú s nimi žiaden kontakt, a že hneď ako sa dostanú do parlamentu zabudnú na sľuby, ktoré im dali. Po všetkých kauzách sa stratila akákoľvek dôvera. A čo sa dá s týmto stavom robiť dnes? Môžeme stavať na starých pilieroch? Alebo potrebujeme úplnú obmenu ľudí - a možno nielen ľudí, ale aj celého nastavenia spoločnosti?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Znova by sme radi verili, že toto nie je štát, ktorý riadi hŕstka ľudí a manažuje všetko tak, aby dosahovala, čo najväčšie zisky. Akoby sa vytratil úplne zo scény ten moment, keď politik myslí aj na obyčajných bežných ľudí. Tých obyčajných ľudí, z ktorých v podstate každý jeden z nich vzišiel. Pravdou zostáva, že ak politik vo svojom okolí, v mladosti, v strane vidí ako to „funguje", nemá možnosť ani silu, ani energiu s tým bojovať a keby aj mohol, tieto štruktúry by ho umlčali a vytlačili zo svojich radov.

Pýtate sa prečo teda kandidujem? Nuž podľa mňa nie som členkou strany, ktorá by sa takto bezohľadne podieľala na riadení štátu. Moji rodičia do mňa vštepovali, že s poctivosťou najďalej zájdem. Vyrástla som v prostredí, kde platilo, a myslím si to dodnes, že peniaze sa dajú zarobiť iba poctivou prácou. A presne s týmto „kapitálom" som vstúpila do politického diania... Nezabúdam totiž odkiaľ som vzišla...

Katarína Augustinič

Katarína Augustinič

Bloger 
  • Počet článkov:  33
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som poslankyňou Hlavného mesta SR - Bratislavy za Nové Mesto. Predsedníčka poslaneckého klubu Bratislava Inak. Som človek s otvorenou hlavou a veľkým entuziazmom. V živote je pre mňa dôležitá empatia, intuícia a zdravý rozum. Myslím si, že v slovenskej politike je priveľa mužského ega a chýba viac ženského princípu :) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu