Čo s tým ? Poďme si to rozmeniť na drobné. Prečo mesto dáva tak málo financí do opravy ciest ? Pretože si opravy financuje zo svojho už aj tak napätého rozpočtu. Pre predstavu v minulom roku to bola čiastka 640 tis. Eur.
Existuje daň z motorých vozidiel, ktorú mnohí z Vás platíte. Táto daň by podľa môjho názoru mala slúžiť práve na opravu komunikácií. Celý výnos z tejto cestnej dane však putuje to rozpočtu župy ( hovoríme o sume cca 34 mil. Eur ) . Župa však na opravu ciest na území mesta neprispieva ani cent, napriek tomu, že Bratislava je jej súčasťou. Vyhovára sa, že cesty na území mesta nie sú v jej správe, a že nemôže investovať do cudzieho majetku. Tak sme vyvinuli minulý rok iniciatívu, kde sme žiadali dotáciu pre mesto 1 mil. Eur. Teda nie investíciu, ale dotáciu. To zákon umožňuje. Priznám sa, že sme trošku kalkulovali, s tým, že idú voľby do VÚC a že sa bude staro-novému županovi ťažko odmietať 380 000 voličov tohto mesta. Síce sa robili tanečky okolo toho, koho firma bude za 1 mil. Eur cesty opravovať, lebo však o tom to je.....dám peniaze, ale bude to robiť moja firma...
Nakoniec však župan Frešo súhlasil a zastupiteľstvo samosprávneho kraja dotáciu odkleplo. Opravili sa úseky na Račianskej ulici. Župan a primátor sa potľapkali po ramenách, ako dobre to vymysleli, a vhodne sa to odkomunikovalo v župnej kampani. Nech, išlo nám o vec, nie o zásluhy.
Máme tu však nový rok a za chvíľu nám končí zima. Už je aj po voľbách a župan už má opäť svoju stoličku. Nebudem mu krivdiť a predbiehať udalosti. Ale naozaj ma zaujíma, či otvorí tému opätovnej dotácie a pustí aspoň 1 mil. Eur (z 34 mil. Eur výnosu z cestnej dane) tomuto mestu. Zatiaľ je podozrivo ticho....
Tu len napíšem, že my túto tému aj uznesenie navrhneme znova, pretože nám naozaj ide o vec.
Autorka je poslankyňou Mestského zastupiteľstva hlavného mesta SR Bratislavy za hnutie NOVA.