reklama

Všetko je tu na hlavu!

V Bratislave sme sa rozhodli bojovať s vizuálnym smogom. Je smutné, že naše ulice špatia rôzne formáty reklám, stojanov, panelov, tabúľ, tabuliek, bilboardov, magaboardov a čo ja viem čoho ešte.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

A ešte aby som nezabudla, trojnožiek spoločnosti PRE SENT. Tie zaplavujú celé mesto, špatia takmer každý stĺp, strom, plot alebo dopravnú značku. Vyzerajú hrozne a ich hustota je obrovská. Túto tému otvorila Zelená Hliadka, ktorá urobila veľmi veľa krokov, veľmi veľa práce, aby dokázala, že mnohé sú postavené nelegálne, bez platného povolenia, mnohé ohrozujú bezpečnosť alebo plynulosť cestnej premávky. Mám osobnú skúsenosť, kedy som s kočíkom musela zísť z chodníka, lebo mi zavadzala trojnožka. Viac o zisteniach Zelenej Hliadky sa môžete dočítať tu : http://zelenahliadka.sk/kauza-present-trojnozky/

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po ich tlaku a upozornení na problém začalo okamžite konať Staré Mesto aj Magistrát. Nepredĺžilo alebo zrušilo povolenie danej spoločnosti na umiestnenie týchto reklamných zariadení. Stalo sa tak v apríli 2015. Rok sa stretol s rokom, dnes uz máme takmer apríl 2016 a čuduj sa svete všetky trojnožky sú tam kde boli. Otázka prečo je viac ako legitímna. Po prvé, dozvedela som sa, že spoločnosť sa odvolala na Okresný úrad voči zrušeniu povolenia. Druhá, ešte zaujímavejšia je, že mesto ich nemôže odstrániť preto, lebo je to súkromný majetok spoločnosti Pre Sent. Toť názor právneho oddelenia mesta. Nemáte aj vy pocit, že je to postavené na hlavu? Nielenže tu táto spoločnosť profitovala niekoľko rokov vďaka jasnému prepojeniu na KDH, ale aj po zrušení povolenia si naďalej profituje. Mesto sa prizerá a slušne sa ani len nedotkne ich majetku. Miesto toho, aby nabehla čata ľudí a za pár dní odpílila všetky tieto ohyzdné reklamné pútače a odviezla niekam na mestský pozemok, kde by si ich mohol vlastník vyzdvihnúť. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jeden môj kolega vtipne poznamenal: "Rozhlásme, že odstránenie trojnožiek je beztrestné, a keďže sú zo železa, ráno nebude stáť ani jedna." 

Ale na záver mám aj jednu dobrú správu. Na zrekonštruovanej Štúrovej ulici nebude ani jedna reklama. Niežeby sa niekto nejak výrazne zobudil, ale keďže rekonštrukcia bola financovaná z EÚ zdrojov, nemôže tym byť reklama po dobu 5 rokov. Vďaka za to!

Katarína Augustinič

Katarína Augustinič

Bloger 
  • Počet článkov:  33
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som poslankyňou Hlavného mesta SR - Bratislavy za Nové Mesto. Predsedníčka poslaneckého klubu Bratislava Inak. Som človek s otvorenou hlavou a veľkým entuziazmom. V živote je pre mňa dôležitá empatia, intuícia a zdravý rozum. Myslím si, že v slovenskej politike je priveľa mužského ega a chýba viac ženského princípu :) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu